maandag 15 oktober 2007

Sjaal is af!

De sjaal voor de Mem van vriendlief is af, later komt de foto. Ik heb hem donderdag afgebreid, heb de hele dag zitten breien voor de TV, hij MOEST af, omdat ik aan wat nieuws wilde beginnen en omdat we van het weekend naar friesland gingen dus kon ik hem meteen geven. Mem was er weg van, zo zacht, mooie kleuren en lang genoeg. Maar ik maak nooit meer een sjaal van 43 steken, mislukte boordsteek, en 2,20 m lang. Het is te saai om iedere rij hetzelfde te breien. Maar goed, mooie les, en mooie sjaal.

Sjaal af, gelijk aan de manchester muts begonnen, op het gemak. Ik heb dit patroon gebruikt, met deze wol die ik in Manchester heb gehaald, in de kleur nadia. Hij is mooi geworden en lekker warm. Beetje oudbollig maar dat is weer helemaal in deze winter (heb ik het idee). Foto volgt ook nog. Ja, dat was wat, rustig aan lekker breien. was die binnen een dag klaar! Ik was zo relaxed aan het breien in de trein, en huppakee, daar was een nieuwe muts. Het was wel naald nummer 5, maar alsnog.

En aanbeland bij het volgende project; een moebius sjaal voor mezelf. Ik heb er een jaar geleden een gemaakt voor een vriendin van me en nu heb ik een mooi patroon ervoor; het palindrome patroon van de muts. Alleen... ik heb het al drie keer uitgehaald, ik wil hem namelijk goed hebben. Maar na uittekenen, rekenen, piekeren in bed ben ik erachter gekomen dat het onmogelijk is om hem helemaal passend te krijgen. Dat wordt smokkelen dus! Er zit niets anders op. Dus straks ga ik beginnen aan weer een nieuwe poging.

De sokken die ik had gemaakt zijn te ruim om het been van de ontvanger, dus ik heb naalden nummer 2 besteld om het maar smaller te maken. Maar goed dat ik niet aan een nieuw paar ben begonnen. Dus dat ligt er ook nog. En de wol is nog niet binnen voor mijn sjaal, hopen dat dat toch wel snel komt, anders kan ik de KAL bijna afschrijven als ik al 3 weken achterlig.

Geen opmerkingen: