zaterdag 22 december 2007

Oeps... foutje


Ik dacht naturel/richting grijze sokkenwol te hebben besteld maar het blijkt wit te zijn, en dat is niet wat diegene wil voor wie ik sokken zou breien :-S... He wat jammer, nou moet ik binnenkort wel weer gaan verven! (hihi). Maar eerst mijn eerste streng opbreien, en alle projecten afmaken.
Ik heb een boekenlegger gemaakt voor mijn moeder, maar ben een foto vergeten te maken en nu zit hij al in het boek in cadeaupapier, dus daar komt een foto van als hij is uitgepakt.
Op dit moment heb ik 9 bloemetje gehaakt voor een ceintuur voor een nieuwe jurk, ik heb alleen geen idee hoe ik ze aan elkaar moet maken zodat ik tevreden ben. Mijn laatste oplossing is ringetjes tussen de bloemetjes te maken, de rest heeft niet mijn goedkeuring mogen ontvangen. (aan elkaar naaien, haken, rijgen)

Ook ben ik begonnen aan het proeflapje voor mijn nieuwe Kant-sjaal-Knit-a-long; de Spring Surprice Shawl. Was eerst begonnen op 3.5 maar na een paar rijen maar overgegaan naar 3 omdat ik het echt te 'airy' vond worden aangezien het nog flink rekt bnij het blocken. Hoop dattie morgen af is maar dat zien we vanzelf.
Afgelopen woensdag was het kerstdiner van de studievereniging; gourmetten met zijn allen. Dat was supergezellig (alleen jammer van de slechte wijn). Daar liep een bestuurslid met mijn kerstmuts op. Een verhaal apart; deze kerstmuts heb ik in mijn tweede jaar gemaakt. En niet alleen deze maar 8 stuks. 's middags in elkaar genaaid en na het eten kwamen mijn studiegenoten (ik studeer elektrotechniek) om er allemaal ledjes in te maken en te solderen. Het schakelingetje hadden zijn 's middags al gemaakt. Nadat alles in mekaar werd gezet en het allemaal werkte (het knipperde zoals hieronder te zien is) zijn we mijn zijn allen naar het pre-chrismas-party geweest (het was toen september). We waren de hit van de avond omdat ik echt pluche heb gebruikt wat dus echt lekker zacht en knuffelbaar is. Een superavond gehad. En hoe die muts op het hoofd van dat bestuurslid terecht is gekomen? ooit, toen ik zo'n bestuurslid was, hebben we een cantus gehouden (studentikoos zang en bier-festijn) waarbij je als voorzitters een kledingstuk moet hebben dat je onderscheidt van de rest. Het was toen bijna kerst, dus hebben we die gebruikt en is hij blijven liggen. Hij is aardig vies, dus waarschijnlijk hebben al vele mensen hem op het hoofd gehad. Ik denk dat ik heb inlijst met een foto van de avond erbij.

2 opmerkingen:

MoniqueB. zei

ZO he, je eigen kerst muts maken mét verlichting. Ik doe het je niet na. Wél ga ik met je mee breien aan de springsurprise sjaal maar ik heb nog geen proeflapje gemaakt. Nog geen beslissing gemaakt over de wol. Ik heb nog effe...
Voor jou ook een heerlijke kerst en een geweldig 2008!

Anoniem zei

Tja, een excuus om te gaan verven kan nooit kwaad.
annita