dinsdag 8 april 2008

Nostalgie

Afgelopen zondag was hier in Enschede het stoffenspektakel. Mijn moeder was vanuit Brabant bij me op bezoek gekomen zodat we gezellig samen over de stoffenmarkt konden lopen zoals we dat zo graag deden toen ik nog thuis woonde, dan was toen op de stoffenmarkt in Tilburg. Heerlijk al die stofjes voelen en bekijken. Zo kwamen we ook langs een stofje waarbij we elkaar aankeken... Die moet ik kopen! Het zit zo:
Toen ik nog een klein meisje was van een jaar of 5 had ik een lievelingsjurk. Die jurk is helemaal afgedragen tot hij echt te klein was en ik hem echt niet meer aan mocht doen. Mijn moeder heeft toen voor mijn pop een kleine replica gemaakt, die mijn pop nog altijd aanheeft. Een tijdje geleden stond er deze foto op mijn blog met het bewuste jurkje:




















En nu, bijna 20 jaar later heb ik een iets lichter
stofje gevonden met dezelfde stippen, en gebruikt voor een mooi topje, ook met kant wat in mijn oude jurkje zat. Hmmm, als het warme weer maar niet te lang op zich laat wachten!

2 opmerkingen:

Tijm zei

Wat ontzettend leuk, dat je die stof tegen kwam en zo kon gebruiken. Oude tijden herleven van meisje tot jonge vrouw.

MoniqueB. zei

Schitterend! Heerlijk; kleding met herinneringen. Die zijn altijd veel beter dan 'de laatste mode'.
En toch hip!