woensdag 7 mei 2008

Nieuw

Een tijdje terug:
"Hee vriendlief?"
"Ja, Mariella"
"Vind je dit niet een leuke nieuwe hobby voor mij?"
"Ja, ik vind het een hele leuke hobby voor jou maar begin er toch maar niet aan"
"Waarom niet?"
"Je hebt net alle benodigdheden voor je andere hobby gekocht en dan doe je daar niets meer mee. Bovendien hebben we al genoeg spullen"
"Okee, ik houd het wel bij de hobby's die ik al heb, dat zijn er toch al een hoop."

Drie weken geleden:
"Hee Mariella"
"Ja, vriendlief"
"Je hebt nu drie spinnewielen in de kamer staan, vind je dat niet wat veel?"
"Ja, misschien heb je een punt"
"Kun je er niet twee wegdoen zodat er nog een overblijft?"
"Prima, dan geef ik het geleende spinnewiel terug en maken we van de tweede een elektrisch spinnewiel, dat neemt veel minder ruimte in. Dan is er nog één over"
"Goed zo, wordt de kamer ook weer wat opgeruimder"

Vorige week nadat vriendlief had geholpen bij een grote rommelmarkt in Friesland:
"Hee Mariella"
"Ja, zeg het eens"
(Heel trots)"Ik heb drie kadootjes voor je meegenomen van de rommelmarkt"
(Heel nieuwsgierig)"Oooh, spannend, wat is het?"
"Kijk maar"
(Er wordt een blik geworpen op een spinnewiel, model schippertje, en twee weeframen; een kinderweefraam en eentje van 60cm breed.)
"Oooh, gaaf!"
"Jaaaah, ik weet wel dat je geen nieuwe hobby's meer wilde hebben en dat je al een spinnewiel hebt, maar je kunt ze altijd nog weggeven ofzo"

Dus heb ik er een spinnewiel bij (ondertussen helemaal in de bijenwas gezet en helemaal opgeknapt, en het spint geweldig) en een nieuwe potentiele hobby: weven. Een hobby waarvan ik in februari op de handwerkbeurs nog zei dat ik er maar niet aan ging beginnen want dan zou ik er weer een hobby bij hebben en ik heb er al zoveel... Maar ik vind het hardstikke leuk! daarover later meer.

Geen opmerkingen: