maandag 13 oktober 2008

De treinreis...

van 3 uur was verlengd tot 4.5 uur door werkzaamheden, vertragingen ed. Maar ik heb me prima vermaakt, ik geniet altijd wel van treinen, beetje mensen kijken, gesprekken meeluisteren en lekker breien. De treinreis van gisteren was wel gezellig, ik ben een aantal keer aangesproken:

Een meneer in de stoptrein van Den Bosch naar Utrecht:
'Oh, wat wordt het, een muts?'
'Nee, een trui'
'Oh, ook leuk. U breit op de Duitse manier, toch?'
Met stomheid geslagen (het was een man!) dat hij het wist, beaamde ik het, maar toen moest hij helaas de trein verlaten. Had best een interessant gesprek geweest :-).

In de overvolle trein van Utrecht naar Enschede stond er een mevrouw naast me, en aan de overkant van het gangpad zat ook een mevrouw.
De mevrouw die stond:
'Ooh, leuk, breien, wat wordt het?'
'Een trui, het wordt weer winter he ;-) '
'Ja, ik ben ook alweer aan het breien, ook een trui met van die pukkels'
De mevrouw aan de overkant van het gangpad vroeg me hoe ik die maakte en heb het uitgelegd (met volgens mij heel wat vreemde blikken om me heen).
De mevrouw die naast me stond vond zo'n 'wrattentrui' wel leuk, ik heb vrolijk meegelachen om de benaming.
Toen werd er vauit de vierzitter achter ons gezegd dat er nog een zitplaats over was, of mevrouw wilde zitten:
'Nee, nee, ik ben aan het kijken naar breien'

Toen was mijn dag weer goed, en boeide mij die vertraging helemaal niets meer!

(de trui is inmiddels alweer anderhalf keer zo lang)

1 opmerking:

Tijm zei

Zo'n vertraging heeft dus voordelen, als je trui alweer zo lang is!