maandag 2 februari 2009

Meer cirkels

De top van de muts en de onderdelen van mijn wanten (daarover later meer als de eerste af is, hopelijk dinsdag maar ik beloof niets) zijn allemaal cirkels. Het werkt inspirerend op mij, ik wil meer dingen maken gecontrueerd met behulp van ronde dingen; rond is gaaf; perfect symmetrisch, leuk om te maken en heel varierend omdat het aantal steken elke tweede ronde varieert. Nu heb ik een ontwerp voor een zomers topje, en mooi zomers garen gekocht van de zomer toen ik met vriendlief op vakantie in Duitsland was:
Op bovenstaande foto is de tweede cirkel in wording, over de eerste ben ik nog niet tevreden, hoewel je die hier niet goed kan zien omdat het op een kleine rondbreinaald gebreid wordt:
Als ze beide klaar zijn ga ik ze vergelijken en beslissen welke ik ga gebruiken. Het resultaat duurt vast niet lang; naald 3.5 breit veel sneller dan naald 2 ;-)...
Dankjulliewel voor de lovende reacties op mijn muts(en), dat stimuleert zeker om snel het patroon uit te werken! Actiepuntje voor deze week... Iemand die test wil breien als het patroon klaar is?

1 opmerking:

Tijm zei

Ook alweer zo mooi!!!!!
Je bent een technisch kunstenaar met breitechnieken.Had graag willen testbreien maar ga morgen heel vroeg naar Amsterdam om te klussen bij zoonlief. Ben daar wel een paar dagen zoet mee.