dinsdag 20 oktober 2009

Rommelmarkt

Afgelopen zaterdag was de halfjaarlijkse rommelmarkt in Friesland waar vriendlief en ik altijd meehelpen. Rommelmarkten zijn leuk, zoveel dingen die je niet verwacht maken het tot een leuke dag. De buit van deze keer is een weefraam die qua maat tussen de twee andere weeframen die ik al heb inzit:
Helemaal compleet, dus ergens als ik tijd kan vinden span ik die op om er een sjaal op te weven, althans, dat is nu het plan. Wie weet wordt dat nog omgezet in een tas of zo iets. En bij de kinderafdeling lagen deze dingen die mij uitsetekend leken voor stekenmarkeerders in het werk, die heb ik namelijk nog geen:
En een leuk bolletje, waar ik alleen nog geen patroon bij kan vinden, volgens mij eindig je heel snel bij een sjaal:
Ik ben tevreden. De eerste want voor broerlief is af, nu de tweede nog. Ik hoop deze week wat meer tijd te kunnen vinden voor het bloggen, want ik heb genoeg te vertellen...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk! Zo'n weefraam had ik ook vroeger...! en die stekenmarkeerders, daar speelde ik mee bij mn oma!

Nu klink ik wel erg oud... ben nog maar 31... hahaha

veel plezier met je aanwinsten! NadineT

Jonneke zei

Je kunt van het bolletje wol ook een hele leuke ketting maken, door de draad op een stukje elastiek te "weven". Je haalt het elastiek steeds door de vierkante gaatjes van de draad totdat je de goede lengte hebt, knoopje in het elastiek en klaar is je ketting.

Herma zei

Friesland is groot, dus moest wel lachen dat je schreef over de rommelmarkt. Net alsof in heel Friesland het rommelmarkt was.
Leuke aankopen zeg!

Siem zei

Misschien een kleine tip, het garen wat je gekocht hebt is ook leuk in combi met gewoon garen en breit dan ook fijner, Spreek uit ervaring vandaar. Leuke aankopen verder vooral die vrolijke markeerders.