dinsdag 30 maart 2010

Oeps

Het begon allemaal met opruimen. Ik had nog gekaarde wol van twee zomers geleden liggen, en het was of gebruiken of weggooien. Omdat ik dan maar toch bedacht dat het goed was om dingen uit te proberen heb ik redelijk dik garen met de long-draw methode gesponnen, en bij het twijnen ge"autowrapped". Dat is het paarse naaigaren dat je op het garen ziet:
Bij de wolwinkel heb ik een bolletje paarse verviltbare wol gekocht om mee te weven. De bedoeling was dat het iets vervilt zou worden; ik wil er een pannenwarmhouder voor maken. Nadat het van het weefgetouw gerold was was het ongeveer 100 bij 40cm:
En het naaigaren is mooi te zien in het weefwerk:De onregelmatigheid (door niet netjes genoege gekaarde lappen) ook:
Dus, hup de wasmachine in (die niet tussentijds te openen is :-S). Oeps....
Enkel 80*27cm over, en het naaigaren verdwenen in de wol:

Nou ja, een les: volgende keer eerst op 30 graden proberen, daarna pas op 40. Nu bedenken of de pannenwarmhouder er nog uit te halen is, of dat het weefgetouw nogmaals ingespannen moet worden...

1 opmerking:

lheurebleue zei

wat ben jij toch een bezig bijtje. maar de dingen doen niet altijd wat wij hopen dat de dingen doen (het lijken net mensen ;) )