dinsdag 22 januari 2013

Borduren

Zo nu en dan komt het weer... Het borduurvirus. Dit keer was de aanleiding (weer) vertraging met de trein, wat ik dan een excuus vind om een mooi blad te kopen bij de Bruna. Een borduurblad dus, en zoals het hoort bij een nieuw borduurwerkje, snel uit het werk nog wat borduurgarens halen:
Omdat ik heel veel borduurgarens heb, heb ik ze allemaal met hetzelfde systeem op kartonnetjes gewonden en in drie grote dozen gestopt. Zo is het uitzoeken van de kleuren die ik al heb makkelijk. En omdat ik ooit heel erg veel garens op kartonnetjes heb gewonden, heb ik daar een handig molentje voor die past op het doosje van hetzelfde systeem:
Maar ja, strengetjes die zo maar over de grond en door de lucht bewegen zijn uiteraard een mogelijke prooi:
En toch, even later. Zes nieuwe kartonnetjes met garen, hier word ik zo blij van!
Om dan het geheel op volgorde in mijn doosje te stoppen, klaar en klein genoeg om mee te nemen voor in de trein.
Hmmm, er zijn ergere virussen!

1 opmerking:

Herma zei

Wat weer lekker georganiseerd!
Grappig, jij ook weer aan het borduren (elk nadeel (vertraging) heeft zijn voordeel).
Toevallig heb ik dat ook, niet de vertraging, maar dat ik weer zit te borduren.....virusje in de lucht??
Mijn zusje heeft ons samen zelfs opgegeven voor een borduurworkshop op de Handwerkbeurs in Zwolle!!
Veel plezier!