zondag 19 februari 2017

Sashiko

Vorig weekend had ik weer de eer en het genoegen om te helpen op de handwerkbeurs bij de stand van Bart en Francis. Heel erg fijn is het dan om zelf ook de beurs over te kunnen struinen. Daar liep ik tegen dit boek aan (al heb ik hem in het Engels, maar dat terzijde):
Een aanvulling op mijn borduur-skills en samen met de geometrie die ik echt geweldig vindt. Ik heb er meteen de benodigde naalden en "vingerhoed" bij gekocht, samen met stof en garen zodat ik meteen aan de slag kon. En ik vind het net zo leuk als ik gehoopt had! Het gaat vrij snel, je kan een lapje of twee (deze zijn ongeveer 17 bij 17 cm) op een avond borduren afhankelijk van het patroon.
De beschrijvingen zijn ontzettend duidelijk en de ideeën voor projecten ook, dus dat was een goede aanschaf. De lapjes worden verwerkt tot een projecttasje, maar daar heb ik er eerst 10 voor nodig, dus ik ben nog wel even zoet.

Geen opmerkingen: