woensdag 14 februari 2018

Sjaaltje met bloemetjes

Ik heb weer het geluk dat ik de vrijdag, zaterdag en zondag mag helpen bij de leukste kraam op de handwerkbeurs in Zwolle: bij de legendarische Bart en Francis. Ieder jaar sta er ik te breien om het fameuze Japanse bloemetje uit te leggen. Vorig jaar heb ik het zachtste en mooiste garen daarvoor mogen gebruiken (een cashmere-zijde mix), en dat resulteerde in een sjaaltje uit één bol. Het is mijn favoriete sjaaltje; zacht, warm omdat het harig genoeg is, een neutrale kleur die overal bij past en zo klein dat die in mijn jaszak past als ik het te warm krijg. Na een jaar intensief gebruiken vond ik het wel zo netjes om hem dan even te wassen voordat ik hem met veel plezier ga dragen op de beurs. Dus nu ligt die opgespannen op mijn vloer:
Het patroontje komt zo mooi uit als het is opgespannen!
Mocht je ook zo'n driehoekig sjaaltje willen starten:
Start met één steek, maak daar het bloemetje in, en start en eindig iedere  heengaande toer met een bloemetje uit één steek zodat je meerdert. Ga door tot je bolletje bijna op is en hecht alle steken af.

Ik ga nog even een mooie overgooier naaien en dan eens bedenken welke projecten ik mee wil nemen voor onderweg.
Wie weet tot ziens in Zwolle!

Geen opmerkingen: