maandag 4 november 2019

Bandje weven

Een ukulele zonder draagband heeft wel een ander bandje nodig. Een vriend van me heeft een haakje geprint op de 3D-printer (diezelfde als van die supergave spinklossen) zodat ik de ukulele niet met twee handen hoef te ondersteunen.
Ik had nog een heel erg mooi klein bolletje sokkengaren liggen van Wolop, te klein om echt wat van te breien maar perfect voor een mooi bandje. Het is spikkelgaren en dat komt in een geweven bandje erg mooi uit. Hier zie het met op de achtergrond de zonovergoten dag, want ik lig in mijn hangmat met het bandweefgetouwtje.
Na het weven van een breder bandje heb ik het geheel aan elkaar gezet met een stukje leer, en zie daar: ik kan lekker spelen!
Ik ben druk een cursus op youtube aan het volgen van Bernadette teaches music; zij geeft echt geweldig les! Een aanrader voor als je ook wel eens ukulele zou willen leren spelen.

Geen opmerkingen: