zaterdag 1 februari 2020

Wandelboekje


In 2020 heb ik mezelf voorgenomen om oude goede gewoontes weer op te pakken die ik had laten liggen. Eén van die dingen is weer gaan wandelen, en ik heb in de kerstvakantie pinterest afgestruind naar leuke ideeën om een wandelboekje of "hiking journal" vorm te geven. Nu we de eerste maand hebben gehad kan ik zeggen dat ik erg tevreden erover ben dus ik wil het graag met jullie delen.

Toen ik alweer bijna twee jaar geleden naar Santiago liep heb ik een blikje omgebouwd tot aquarelblikje. Het is een blikje dat ik ooit in Tsjechië kocht omdat ik de voorkant zo mooi vond:
Ik heb er zes kleuren aquarelverf met dubbelzijdig tape in vastgezet; zwart, wit, citroengeel, kobaltblauw, diep cadmiumrood en permanent magenta. Hier kan ik alle kleuren wel mee maken die ik wil, die ik dan kan mengen op het deksel van het blikje.
Mijn doel voor dit jaar is om bij elke wandeling een tekeningetje te maken, om wat rust te dwingen bij mezelf. Niet dat dat altijd even goed lukt, maar de enige manier om er beter in te worden is het vaker te doen, nietwaar? Hier zie je het klooster in Steyn waar ik langs wandelde op de route van Kaldenkirchen naar Venlo.
Voorin mijn boekje heb ik een overzicht van elke maand gemaakt om te zien wanneer ik heb gewandeld. Achteraf kwam ik erachter dat ik het nu van onder naar boven invul omdat de eerste van de maand onderaan staat... Maar toen stonden alle maanden er al in. 
Een stukje verderop ik heb de kaart van Nederland overgetekend om daar de wandelingen in te zetten zodat ik kan zien waar ik heb gewandeld. Elke wandeling krijgt op de linkerpagina een figuurtje dat bestaat uit zoveel hokjes als het aantal kilometers van de wandeling.
Het boekje is een Leuchtturm B6+ dotted; een notitieboekje met stipjes zodat dit allemaal makkelijk mooi te maken is. Daarnaast vind ik dat de Leuchtturm bladzijdes mooier blijven met waterverf dan Moleskine.

Ik ben zo benieuwd hoe deze aan het eind van het jaar eruit ziet!

Geen opmerkingen: