woensdag 11 maart 2020

Theemuts

Ik was met een goede vriend aan het shoppen en hij was op zoek naar een nieuwe theepot. Eigenlijk wilde hij een dubbelwandige omdat de thee minder snel moest afkoelen dan in zijn huidige, dunne glazen theepot. Ik heb hem toch kunnen overtuigen om voor een mooie keramieken theepot te gaan:
Hij vroeg dan wel of ik er een theemuts bij wilde breien. Natuurlijk! En dit is het geworden:
Ribbelsteek van zelfgesponnen wol uit dit logje (meer dan tien(!) jaar gelden) dat bij het keramiek mooi past.
De openingen heb ik afgewerkt met een icord bind off van de wol-met-zijde-sokkenwol waar ik de wandelsokken van heb gemaakt.
Hij zit wat los maar dat is niet erg (dat isoleert beter), hij blijft eromheen zitten ook wanneer je de thee uitschenkt.
Tsja, wel jammer dat je de theepot nu bijna niet meer ziet eigenlijk!

Geen opmerkingen: