zaterdag 27 juni 2020

Sokkengaren zonder plastic

Ik wilde een keertje het Onion Nettle garen proberen; in plaats van ployamide/nylon zit er brandnetel in wat voor eenzelfde slijtvastheid zou moeten zorgen. En dus heb ik een paars bolletje besteld en er een setje enkelsokjes van gemaakt;
Het is een oud Knitty patroon wat ik ooit eens voor mijn zusje had gebreid, maar na de hoeveelheid sokken die ik nu gebreid heb ben ik toch aanzienlijk minder enthousiast over het patroon.
Ik heb wat met de boord geprutst om de steken door te laten lopen, want dat is in het patroon namelijk niet zo. Daarnaast zitten er in de hielflap geen afgehaalde steken. En met het kantpatroon zover op de voet vrees ik dat het bij "mijn bult" snel doorslijt:
Ach, we gaan het zien. Ik ga ze in de zomer vaak dragen is het plan, en dan kan ik zien hoe goed het garen het houdt. Ze zijn wel mooi van kleur!

Geen opmerkingen: