woensdag 10 juni 2020

Tijd

Nu ik eindelijk meer tijd heb gecreëerd voor mezelf komt er ook weer tijd om oude dingen weer op te pakken. Afgelopen zondag heb ik voor het eerst in tijden weer eens in het Prehistorisch Dorp in Eindhoven gezeten. Vriendinnetjes hadden me overgehaald om toch weer eens mee te gaan, en het was heerlijk. Een dag leven in een andere tijd, geen mobiel erbij en alleen rustig kaarden, spinnen, kletsen en genieten.
Ik ben hier met een "in-hand" spintol aan het spinnen, met gekaarde wol op een distaff (een stok die ik in mijn schort heb gehaakt). Het fijne is dat je dat ook wandelend kunt doen, en dat je zo op het gemak het hele museum door kan wandelen en kan bijpraten met iedereen.

Er werd geverfd met wede, verfkamille en meekrap wat hele mooie kleuren garen opleverde:
Helemaal geïnspireerd ligt er nu een Oussant vachtje te drogen om gekaard te worden. Na de Sokken Madness ga ik me langzaam aan (tsja, alle tijd!) voorbereiden op de Tour de Fleece!

Geen opmerkingen: