maandag 4 januari 2021

Nieuwe regenboog

 Ik ben dol op regenbogen. Als je mijn weblog eens uitpluist zul je zien dat ik vaak regenbogen maak of spin. De hoeveelheid kleur maakt me vrolijk. Ergens in de zomer heb ik bij World of Wool combinatiepakketjes gekocht waar van elke vezel 25 gram zit. Eerst dacht ik nog, wat moet je met 25 gram, dat is toch net niets? 

Maar ik ben dol op driedraads garen, dus ik heb steeds drie blends bij elkaar gezocht (waarvan één met glitter) en die tot singles gesponnen om daar dan een driedraads garen van te twijnen. Hier zie je drie groene blends; een tweed, een constellation en een glitter:

Dit is het rode garen, drie singles om samen getwijnd te worden:

Alle 75 grams strengen komen uit op ongeveer 150 meter, hier zie je oranje streng op de strengenwinder met teller:
Alle strengen zijn inmiddels gesponnen en gewassen, wat een weelde:
En vandaag (mijn laatste vakantiedag) heb ik ze opgebold:
Dan is het nu tijd voor een proeflapje zodat ik in de komende wintermaanden lekker op de luie stoel een trui kan gaan breien. Het wordt er één met een hogere hals, in tricot maar met de averechte kant aan de goede kant (geïnspireerd op dit project).

Geen opmerkingen: