maandag 12 april 2021

Hemelsblauw

 Het garen voor de ronde twee sokken heb ik zelf geverfd. Het heeft de kleur van de avondhemel als de zon net onder is, van dat diepe blauw met een vleugje paars. Het leek me perfect voor het sokken madness ronde 2 patroon. 

Ferdinand vond het wel weer prima dat ik uren zat te breien op de luie stoel (hij vond het niet zo leuk dat ik hem dan op de foto wilde hebben):

Zoals je ziet is het een patroon met kraaltjes. Voor mijn collega die ook sokken breit heb ik een kralentool gemaakt. Ik heb er toen ook één voor mezelf gemaakt maar had hem nog niet gebruikt. Maar wat ideaal! Je rijgt vantevoren kralen erop en het is hiermee makkelijk om de kraal op je steek te krijgen, vooral omdat hier hiermee de draad niet uit zijn fatsoen trekt wat met een haaknaald wel eens wil gebeuren. Doot het omgevouwen stukje van het gecoate staaldraad kunnen de kralen er niet vanaf glijden als je het ondersteboven houdt.
Vrijdagochtend was ik heerlijk in de trein aan het breien. Toen ik bij de laatste toer met kralen was kwam ik erachter dat ik vijf kralen tekort kwam! Dus mijn collega gebeld en hij bracht kralen mee zodat ik die dag verder kom breien, pfoe! Echt madness hoor, de stress als je materiaal tekort komt ;-)... 

Zaterdagavond waren ze klaar (precies drie dagen nadat het patroon in de mail kwam). Dus dat betekende ouderwets lamplichtfoto's maken om in te sturen. In deze ronde ben ik nog eerst gaan slapen voor ik op het antwoord wachtte; er waren nog plekjes genoeg. De volgende ochtend heb ik daglichtfoto's gemaakt van deze schoonheden:

En zo langzamerhand begint de sokkenslinger zich ook te vullen:
Dan is het nu op tijd om rustig nieuwe sokken op te zetten.

Geen opmerkingen: