vrijdag 7 mei 2021

Koningsdagsokken

Hier een verlate post over een paar mijlpaalsokken! De reden dat het verlaat is, is dat ik plots toch op offline wandelvakantie ging door de drukte in de stad hier op Koningsdag.

De nieuwe sokken madness sokken waren weer een uitdaging, tsjongejonge! De opzet was een mooi blaadjesrandje die je eerst los moest breien om erna steken op te nemen. Hier zie je de randjes, ik was hier nog aan het twijfelen over de kleur van het contrastgaren.  

In de Nederlandse sokkenbreigroep op Ravelry was het een ding om oranje te breien in verband met Koningsdag, dus ik heb voor de linkse (ooit in 2012 zelfgeverfde, tot sjaal gebreide en weer uiitgehaalde) bol garen. Op de achterkant verschenen blaadjes in kleurenbreiwerk;

En op de voorkant moesten blaadjes komen in patentsteek. Helaas is die steek wat anders qua steekverhouding waardoor ze bij mij wat bobbelen. Het was een heerlijk hangmatbreiwerkje zoals je ziet:

En maandagavond, twee dagen breien later, kon ik mijn affe sokken insturen. Als allereerste van iedereen! Echt waar! Ik was de snelste! Onvoorstelbaar.

De volgende dag was het Koningsdag, maar de aankleding hier in Eindhoven was wat teleurstellend. De vlag bij het stadhuis was nog het mooiste maar dat koste wat spieroefeningen om op de foto te krijgen ;-)...
In tegenstelling tot de meeste sokken van de sokken madness hou ik deze mijnpaalsokken zelf. Ik ga het blaadjesrandje opnieuw breien met een blaadje extra want die zit wat strak. 

Achteraf blijkt dat het inderdaad tijdrovende sokken zijn; de ronde is met een aantal dagen verlengd! Over de bonussokken van deze ronde lees je in mijn volgende kampeerlogje meer. 

Geen opmerkingen: