zaterdag 10 juli 2021

Houtsnijden

 Die hobby's waar ik ook tijd aan wil besteden zijn onder andere houtsnijden. Ik probeer vaak 's middags wat kleins te snijden om er elke keer een stukje beter in te worden. Aanvoelen hoe het zit met de richting van de vezels, wanneer begin je met de afwerking en hoe olie je de gemaakte dingen. En wat voor effect heeft dat op het hout. Ik wil nog heel veel meer leren, ingesneden patroontjes, kolrosing (een soort hou-tatoeage) een fijne eetlepel snijden, een beker... Kortom, een hobby waarin nog veel te leren is en daar hou ik van. 

Van de week heb ik een haarpin gesneden, als oefening om het uiltje uit te proberen.

De pin loopt niet ect maar dat heeft ook met een knoestje en de vezels te maken. Ik ben nog niet tevreden genoeg, maar niet perfect mag ook prima zijn en dit is er een voorbeeld van.

1 opmerking:

Marian zei

Ik vind het een prachtig uiltje en handwerk hoeft niet perfect te zijn. Als je hart er maar in ligt.