donderdag 26 april 2007

nog steeds lekker weer

Zo, ter ere van het heerlijke weer heb ik mijzelf een nieuwe stof voor een leuk topje gegeven en hij is al af. Ik moest naar de stoffenzaak voor zilvergrijze stof voor sterretjes samen met een vriendin. Die had een trouwerij vandaag en zag een hele leuke circelrok en groen-wit. Dus die heb ik dinsdagavond 'even' in mekaar gezet. hij is erg leuk geworden moet ik zeggen. Zij was er blij mee.

Dinsdagmidaag had ik een borrel bij de studievereniging georganiseerd door alle meiden (ja, wel 10) van de studie. Het was een mutsenborrel en iedereen die een muts mee had/op had kreeg een gratis cocktail. En (bijna) iedereen had er een op, het was zo ontzettend gezellig! Het schijnt tot half 11 druk geweest te zijn; ik was om 7 uur naar huis vertrokken omdat ik die rok nog beloofd had te maken. Maar heel erg geslaagd. De sterretjes waarvoor ik de stof had gehaald kwamen aan een slinger te hangen die we hadden opgehangen.

Gisteren had ik vossenjacht; erg gaaf. de eerstejaars hadden het georganiseerd. Het begon om kwart voor 2 en we kregen 13 puzzeltjes om op te lossen die een tip gaven waar de vos verstopt zou zijn. Supergeorganiseerd, we waren minstens een uur bezig met de puzzeltjes, dat waren o.a. sudoku, rekensom, rebus, morse, braille enzo. Erg origineel! En daarna op zoek naar de vossen. Daarvoor is de campus hier supergeschikt; op de fiets is alles goed te bereiken en het weer zat mee; de hele middag zonder jas gefietst. En naderhand hadden we in de borrelkelder de uitslag (tsja, we waren allerlaatste).
Gisteravond dus nog het topje gemaakt. Vandaag bijna de hele dag colleges, daarna 2 uurtjes werken en daarna heb ik unihockey-wedstrijd, en daarna komt een vriendin bij me gezellig knutselen.

Nog even een uurtje lekker verder aan een paar nieuwe sokken waar ik zondag aan begonnen ben. Ik maak de Crusoe sokken alleen dan met 60 opzetsteken. En een simpele sok voor mijn broertje; die vroeg gelijk voor wie die sokken waren waar ik aan begon. De kleurtjes zijn ook niet te vrouwelijk; hij begint te puberen dus dan weet je het wel... Het andere paar sokken dat ik voor hem gebreid had waren zijn gelukssokken dus ik heb wel eer van mijn werk.

Geen opmerkingen: