maandag 24 september 2007

gordijntjes!

Tsja, na twee weken vond ik het echt tijd worden om de beloofde gordijntjes te maken. de hele avond ben ik er aan bezig geweest en nu alleen de lusjes er nog op. morgen zou vriendlief een buis ophangen zodat ze daaraan kunnen hangen. Ik had 4 jaar oude stofjes in de kast liggen, ooit bij ikea gekocht, ideaal voor gordijntjes. Van alles eigenlijk net te weinig, erg jammer, maar gelukkig pasten de stofjes goed bij elkaar dus ik heb vrolijk lopen combineren. Binnenkort foto's als ze hangen want ze zijn leuker geworden dan ik dacht!
De chevronsokken zijn bijna af, alleen de teen nog en die komt morgen wel af denk ik. Ik ben van het weekend naar mijn ouders in brabant gereisd met de trein dus ben een heel eind gekomen. Ik ben erachter gekomen dat staand breien in de trein goed te doen is zolang het maar een intercity is ;-)... Mensen hebben wel vreemd gekeken want het was dus zo druk in de trein dat bijna het gehele gangpad ook vol stond met mensen, maar wel leuke vragen gehad.
De sjaal voor de moeder van vriendlief is nu zo een 20 cm lang en ik heb nog heel wat te breien maar het is een tussendoor projectje dat ik er zo nu en dan even bijpak, het is een vrij makkelijk en niet uitdagend patroon (de mislukte boordsteek, komt er wel leuk uit te zien trouwens).
Nu lekker nog wat te drinken en dan het warme nestje opzoeken om morgen de gordijnen af te maken, boodschappen doen en te werken.

1 opmerking:

Rineke zei

ben benieuwd naar de resultaten.
Staand kunnen breien is echt handig!