woensdag 23 januari 2008

Meer klussen

Afgelopen woendag op de SnB Enschede avondd was het heel erg gezellig. Er was een nieuw lid die net leert breien maar wel heel erg veel spint. Nou wil ik stiekem wel leren spinnen (er mist nu nog een spinnenwiel maar daar wordt aan gewerkt), en zij bood aan om aanstaande woensdagavond te beginnen met een spintol. Zij neemt wol mee dus we kunnen dan gelijk beginnen. Een ander lid van de SnB groep had nog een spintol op zolder liggen, dus daar zou naar gezocht worden, maar helaas, die is al weg. Hmmm, marktplaats bekeken, niet veel leuks. Toen ben ik even gaan kijken naar spintollen op internet, en helemaal geinspireerd op het klussen aan de yarn swift vond ik dat ik ook een spintol moest kunnen maken. En tadaaa, daar deed deze site zich voor! Hier staat hoe je simpel en goedkoop een spintol kan maken!

Gisterenavond vriendlief (weer :-) ) lief aangekeken en hij zag dat wel zitten al vroeg die zich af wat het nut daar nou helemaal moet zijn (dus je gaat eerst een draad maken, en die nog een keer draaien, en dan ga je breien???? Wat een gedoe!), maar hup, aan de slag. Hout hadden we nog liggen van de yarn swift, CD'tjes ook zat, nu nog de bevestiging om de CD op het stokje te krijgen. Daar hebben we een kabel-doorvoer-ding voor gebruikt (foto's volgen nog), die bleek precies te passen dus helemaal prima. Vanochtend heb ik een punt aan de onderkant gemaakt van het stokje (puntenslijpers zijn multifunctioneel!), en een haakje aan de bovenkant (maar die moet opnieuw, want die zit niet helemaal in het midden). Dus vanavond kan ik een eind weg spinnen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben erg benieuwd vanavond.

Unknown zei

hee,

zo te zien is het al weer een paar jaar geleden. maar meschien kan je in je geheugen graven. want ik wel ook al heel lang zelf een spin tol maken van twee cd's. maar hoe ben je aan zoon boutje gekomen, waar mee je de cd's vast maakt. ik hoop dat je me daar mee kunt helpen.

groeten Sanne