maandag 26 mei 2008

Pannenlappen nieuwe versies

Versie1.1



Afemetingen:23*20cm
Gebreid met Schachenmayer Punto (wat breit dat spul lekker zeg) op naald 3
Afgewerkt met EZ sewn bind off

Versie2.0



Omdat sommigen geen molentje wilden maar een ander motief, anderen al garen hadden waarmee ze blokjes wilden breien en nog een derde groep die geen gewone pannenlappen gebruikt heb ik een tweede ontwerp gemaakt. Dit is een pannenlap om pannen mee af te gieten; het gat dat in het midden zit gaat over het handvat van de deksel van de pan heen en door de deksel schuin te zetten en vast te klemmen met de uiteinden over de handvaten van de pan heen te leggen is het ideaal om af te gieten. Met blokjes, en voor mensen die geen gewone pannenlappen gebruiken (jee, wat een afstemming op wensen!).
Ook gebreid met Punto, een bolletje groen en een bolletje fancy color, ook gebreid op naald 3. afmetingen: 50*10cm.

Mijn hoofd loopt over met ideeën, en ik hoop dat ik komende dagen wat tijd kan vinden om het allemaal te vertellen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jaaaa leuk! Wat heb je dat allemaal mooi bedacht en voor elk wat wils voorbereid. Ik wil het molentje óók maken hoor, maak er dus gewoon drie, of misschien wel vier. Pannenlappen nooit teveel in mijn huishouden waar weinig dingen een vaste plaats en een vast ritme van gewassen worden hebben.. Ik ga met mijn Duitse katoen de blokjes doen, en met ouwe katoen die al jaren in de stash ligt ga ik het molentje maken. Heb er super zin in!
Flora