woensdag 4 juni 2008

Schaapscheerder

Afgelopen zaterdag ben ik met een SnB-zusje naar de schaapscheerder in de Lutte geweest. Een hele leuke ervaring, vooral omdat ik van 2 vachten nog de dieren heb zien lopen :-).
Dit zijn de plukjes:
De linkse is een zwarte vacht, korte stapellengte maar wel erg mooi, veel krul. De twee daarnaast zijn van dezelfde soort; het bentheimer landschaap. Die daarna heeft een geweldig lange stappellengte en spint als een droom. Daar komt in ieder geval een kantproject van

Lekker buiten aan het spinnen geweest:
En dit is het reultaat: De bruinere is van het bentheimer landschaap, en die witte is de hele lange.
Opgerold ter vergelijking:
En dit is na het wassen (zelfde volgorde!)
En zie hoe mooi de streng is!
Zo heb ik de vachten opgeborgen; ik heb van oude T-shirts de mouwen afgelockt, dichtgeknoopt en in de kast gelegd met de plukjes erop wat welke vacht is.
Ik kan de rest van het jaar weer spinnen :-)...

Geen opmerkingen: