dinsdag 5 mei 2009

Spinnen

Afgelopen januari kreeg ik voor mijn afstuderen een coupon:
En twee weken geleden werd hij vezilverd; niet één, maar 2 vuilniszakken vol vacht werden hierheen gebracht. De eerste zak bevatte 2 vachten heel erg mooie wol, net geschoren zonder veel dubbele scheer, mooie krul en superzacht. De tweede zak moet ik nog uitzoeken, door de vakantie is dat erbij ingeschoten.
Maar het was twee weken geleden zulk lekker weer dat ik lekker buiten heb gesponnen van het nieuwe vachtje:
Twee klossen met enkeldraads garen gesponnen:
Die weer tot een 2-draads getwijnde draad werd verwerkt:
De eerste streng is af; 140meter witte zachte wol voor ongeveer pen 3. Er zal nog een anderhalve klos getwijnd kunnen worden gok ik, en dan ga ik er (waarschijnlijk) een sjaal van maken. Maar niet voordat mijn moederdagcadeau af is. Dat worden sokken.

1 opmerking:

Ammerins zei

Mooi geworden hoor! Ik vind de puur natuur-kleuren al zo mooi! Ik kan bij een vriendin de vachtjes van 2 'duo penotti'-schaapjes ophalen, en dan kan ik ook (hopelijk in het zonnetje) weer aan de spin!