donderdag 25 juni 2009

Back in Bussinesssss

Zo, school is voorbij, vandaag nog rapportvergaderingen, en volgende week verslag maken. Deze week heb ik mijzelf vrijgegeven. Mocht ook wel bleek, want dinsdag heb ik 14 uur achter elkaar geslapen, dat gaf aan dat ik toch iets meer op mezelf had mogen letten. De afgelopen twee dagen heeft de tafel weer volgestaan met naaimachine, lockmachine en stoomgenerator (vet gaaf strijkijzer dat ik nog voor mijn afstuderen heb gekregen). Dit jasje lag al drie maanden geknipt en wel te wachten totdat het afgemaakt zou worden, en zover is het nu. Mooi patroon van simpel linnen:
En voor het zomerse gevoel dat nu heerst een mooi zomerjurkje;
Met een afstekende kleur voor de schouderbandjes. Omdat het kan :-):

En over het vorige logje :-), het antwoord is C. De X-5 is namelijk 3 keer zo zwaar, en de banden zijn 5/3 keer zo breed als de micra. Omdat druk (daar ging het hoofdstuk over, en als je in de modder wil rijden moeten je banden niet te hard de modder in gedrukt worden) kracht per oppervlakte is, is de druk bij de BMW X-5 3/(5/3) keer, dus 1,8 keer groter als bij de Nissan micra. Ik was heel trots op mijn leerlingen want 80% had deze vraag goed :-)...

Geen opmerkingen: