vrijdag 10 juli 2009

Kernspinnen

Omdat ik iets in mijn hoofd heb waarbij ik moet 'corespinnen' ben ik er vanochtend mee bezig geweest. Ik ga er een nederlandse vertaling van maken, want al dat engels vind ik eigenlijk maar niets. Ik maak er kernspinnen van. Bij kernspinnen heb je een kern, ik heb katoenen haakgaren genomen, en je wol die je er omheen draait. Op deze blog staat het netjes uitgelegd, ook over de balans in je streng. Je katoenen garen is namelijk al in balans, en als je daaraan twist gaat toevoegen gaat de draad kronkelen. Dus heb ik eerst het katoenen garen ont-twist, om dat als kern te gebruiken. En als je dan kernspint komt het er zo uit te zien:
Als wol heb ik de quessantvacht genomen die ik laatst heb gekaard, al werd ik daar niet vrolijk van; heel veel plukjes en kleine haartjes die me wat chagrijnig maakten. Maar ik wilde perse zwarte wol hebben, omdat ik dan kon zien hoe ik het deed; de kern is wit:
Op de onderste draad zie je een beetje wit doorschemeren. Ik ga er vandaag mee verder, het is spannend om nietwe technieken te ontdekken... Met andere woorden:

Mijn brein bruist, mijn vingers tintelen en mijn voeten trappelen...

Ik geniet er met volle teugen van!!!

1 opmerking:

MoniqueB. zei

Dat is interessant! En de draad is lekker 'dik'. Het ziet er erg mooi uit, al weet ik weinig van spinnen.
Veel plezier,
weet je al wat je er mee gaat maken? of is het alleen om te testen?