woensdag 21 oktober 2009

Mitered Mittens

Afgelopen zomer ben ik begonnen, en weer opnieuw begonnen, aan mitered mittens van Elizabeth Zimmermann. Het is uiteindelijk mijn vakantieproject geworden, en ze zijn al een hele tijd af. Maar nu het wat kouder begint te worden had ik pas zin om ze te fotograferen. Ik had ze liever in het bos gefotografeerd, maar omdat vriendlief nogal druk is en al zo vroeg donker, toch maar op de koffietafel. Het zijn lekker lange wanten geworden:
Met een zigzag-patroon, en dat patroon in de duim met paars in plaats van groen:
Twee warme grappige wanten voor als het goed koud is:
Met scheve duimen vanwege het patroon, die overigens heel erg lekker zitten:
De nachtvorst mag komen, ik ben voorbereid!
(de wol is zelfgesponnen hele donkere wol van een Nederlands schaap, een deel ervan getwijnd met groene corriedale en paarse merino)

1 opmerking:

lheurebleue zei

wat een prachtige, heerlijke wanten voor stad & bos!
zelf gesponnen en zelf gebreid - dan draag je ze met nog meer plezier & trots...