dinsdag 17 november 2009

De week begonnen

Tsja, dat was het weekend wel. Vriendlief heeft gelukkig de wasmachine gefixt, dus schone kleren hebben we. Ik ben achter een nieuwe ketel aan het aanbellen, maar iedereen vertelt me dat 'het wel wat kortdag is'. Ja, voor hun ja, wij zitten al 5 dagen zonder warm water! Nu maar afwachten wanneer we dus kunnen douchen. We hadden liever geen verwarming gehad en wel warm water, maar ja, die keuze was niet aan ons.

Maar het weekend sloot mooi af. Vriendlief bedacht dat hij zijn klusspullen beneden maar eens moest opruimen en vond daarvoor twee ladenkastjes die nog uit mijn studentenkamer komen. Wat er dan in die laatjes zat? ohohoh, allerlei mooie kralen, veren, borduurgaren. En... mijn speldenkussentje die ik kwijt was!:
Ik heb hem gemaakt toen mijn broertje klein was, zo'n 14 jaar geleden. Mariƫlla was toen een heel moeilijke naam en hij noemde mij Tanne, vandaar dat het op het speldenkussentjes staat. Sinds de verhuizing was het speldenkussentje spoorloos, en ik heb me meerdere malen afgevraagd of het echt weg zou zijn. Maar gelukkig, hij is terug. Hij gaat weer in mijn borduurkoffertje om te wachten tot ik weer ga borduren :-)...

2 opmerkingen:

Herma zei

Lief, dat speldenkussen.

Morgen kan ik gaan regelen dat het weefgetouw van jou wordt.

lidwien zei

hoi altijd leuk om je verhalen te lezen vooral zo tegen de ochtend als ik slaap krijg hoop dat je alweer warm water hebt.
bolsward