woensdag 23 maart 2011

Bandjes

Ik heb het eerder gedaan; bandweven. Sinds september was ik al aan het denken over een eigen bandweefegtouwtje, omdat de andere geleend en ondertussen terug bij de eigenaar was. Afgelopen hobbybeurs heb ik de knoop doorgehakt, en heb een Ashford Inklette gekocht. Een heel lief klein bandweefgetouwtje dat zo mee te nemen is overal heen, en toch bandjes van 1,80m die je erop kan maken.
Dit is de opstelling om een kort bandje te weven: Op dit moment ben ik vooral bezig verschillende technieken onder de knie te krijgen; dit is een variatie met schuine patronen:
En met de patroondraad verdriedubbeld om het patroon beter uit te laten komen:
Mijn mp3-speler heeft inmiddels ook een nieuw bandje:
Dit is gewoon simpel weven, maar door de opzet zo aan te passen dat er een patroontje in komt.
En dit is een variant met horizontale en vertikale strepen, deze vind ik het minst mooie resultaat opleveren:

En nu.... Dubbel weven!

5 opmerkingen:

Moois van mie zei

wat een ingewikkeld weefgetouwtje ! ik heb ook een kralenbandweefgetoutje en da's eigenlijk heel simpel. Ik heb het al jaren niet meer gebruikt eigenlijk ....

Herma zei

Wat een prachtig getouw!!
En wat een schitterende banden maak je er op!
Je maakt het wel heel aanlokkelijk om er ook aan te beginnen!

Annita zei

Wat een prachtig weefgetouwtje, ik zou er zo ook eentje kopen.

MariekeStAALSMID zei

oh wat mooi! En dat bandje voor je mp3-speler; I love it!

MoniqueB. zei

OH wat mooi!!! Geweldig dat je je eigen bandjes maakt. En zo regelmatig. Toen ik vroeger wel eens weefde (woof??) trok het in het midden naar elkaar toe. Die lol was er dus gauw af. Je gebruikt ook speciaal garen??