zaterdag 10 september 2011

Herfst

Ik houd van de herfst. Echt waar, mooie kleuren, herfstig weer, weer om binnen te genieten. Deze spin hing gisteren bij mijn ouders voor het raam in een prachtig web:
Toen ik vanochtend weer ging kijken waren het web en ook de spin verdwenen helaas. Even later was de spin een nieuw web aan het spinnen. Vakkundig manoeuvrerend langs de spillen van het web, bouwt hij in een razend tempo een nieuw web van spiralen, elke keer de nieuwe draad vastzettend op de draden die al gesponnen zijn:
Wat een vakmanschap, wat een prachtige natuur! Let op hoe de poten om de andere al gesponnen draden heen klemmen!

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, ik vind spinnen ook prachtige dieren. Iedereen loopt er maar op te mopperen.. Als je pardoes in een web loopt dan snap ik wel dat het even niet zo lekker aanvoelt, maar toch.. je kunt ook gewoon opletten! Zo'n web is zo vernuftig, en prachtig als er nog vocht op zit!

Ria zei

ik hou ook wel van de herfst,vooral als we een beetje nazomer hebben maar die spinnen worden me toch echt te dik, brrr.

groetjes Ria

Marbada zei

Zo mooi he dat web en dan vooral met de dauw erop en je ziet de spinnen groeien.
Ik ze heel erg mooi, vooral met macro foto's.

Vroeger maakte we "spiegeltjes", een dunne twijg naar elkaar gebogen en dan de webben met dauw daar in vangen. Komt het bekend voor??