zondag 19 augustus 2012

Op Art

 Ik was er al even mee bezig, met de Op Art. Hieronder een foto van toen de Tour de France nog bezig was, en ik samen met mijn zwart witte kat, een zwart-wit kussen een zwart-wit babydekentje aan het breien ben. Een goede vriend wordt snel vader, dus een babydekentje is dan een geschikt kado met de winter in aantocht...
Je ziet hier het begin van een zwartwit dekentje. Gebreid met Drops Fabel Big, uiteindelijk 4 bollen wit, 3 bollen zwart en 1 bol rood voor de I-cord bind off.
Maar toen ik dacht even te wassen, bleek dat het zwart-witte dekentje nu een grijs-wit dekentje is... De zwarte Drops Fabel is dus niet kleur-vast helaas. Ach, dit heeft ook wel wat:
 Omdat ik een nachtje wegging kon ik hem op mijn bed opspelden, nu ik laminaat heb is dat soms wel lastig.
Het is een leuk patroon, en veel makkelijker dan het eruitziet! Wel even wat tijd ervoor uittrekken, want het is wel aardig wat werk...

3 opmerkingen:

Tien zei

je kunt proberen de witte kleur terug te krijgen, door het werkstuk(prachtig trouwens) te weken in glansspoelmiddel voor de vaatwasser....

Anoniem zei

Echt schitterend ! Als ik zoiets nou ook kon haken....Ben niet zo handig met breien....

MoniqueB. zei

WOW! Wat mooi is dit. Ik heb hem al vaak gezien op Ravelry. Leuk hoor, die rode rand.