zondag 10 februari 2013

Kleur!

 Afgelopen Landelijke Spindag heb ik een zak vol gekleurde wol gedeeld met Pimmie. Zij heeft ze al gekaard, maar bij mij duurde het een hele tijd voordat ik de moed had gevonden handkaarden te bestellen. Ach, het huisje is hier klein, dus over aanschaffen die ruimte innemen (ook al is het niet zoveel) denk ik altijd drie keer na.
Maar toen ze binnen waren kon het kaarden beginnen; lekker meditatief kleurtjes uitzoeken en dan tot mooie rolletjes kaarden:
En dan heb je een stuk of 100 gekleurde rolletjes wol, hier op kleur gesorteerd (zie je de roosjeswol in mijn tas zitten ;-), ik moet het project alleen nog afkanten)
Ik wil een trui breien van de wol, dus het leek me praktisch om 4 ongeveer dezelfde bollen te spinnen (dan kan ik later nadenken of ik streepjes wil of iets dergelijks).
Maar ja, met het beest dat je op de vorige foto ook kunt zien, is het niet mogelijk om het zo op de grond te laten liggen, en mijn tafel is ook niet groot genoeg. Wie niet rijk is, moet slim zijn. Dus biedt keukenrol de oplossing; eerst een sortering eropleggen:
En dan oprollen:

 4 sets met gekleurde wol is het resultaat!
En nu lekker spinnen, bij elk rolletje neem ik een ander haakje op mijn Louet spinnewiel, dit is de eerste laag:
En dit is de tweede laag:
Ik wil het garen gaan twijnen met twee draden zwarte wol. Ik spin het long draw, dus dit wordt een zacht en luchtig garen. Maar ja, zwarte wol heb ik op het moment niet liggen...

Heeft iemand nog een vachtje zachte zwarte wol met veel krimp en niet te lange stapel ter overname liggen?

1 opmerking:

Herma zei

Prachtig!!! Zo mooi van kleur, zo mooie bedacht, zo handig gedaan!!!
Joh, je hebt helemaal geen tijd voor borduren ; )