donderdag 17 november 2016

Scouting borduurwerk

Sinds mei ben ik scouting leiding. Een vriendin wees me erop dat ze bij de Scouts (leeftijd 11-14) nog vrouwelijke leiding nodig hadden in een team van (veelal) technische mannen. Dat leek me wel wat, en na week één was ik er inderdaad achter dat dat bij me paste: veel buiten zijn, andere dingen doen dan doordeweeks en voor mij ook weer dingen leren; kampvuur stoken, pionieren (bouwwerken maken van palen en touwen), tochttechnieken en nog veel meer.
Om het een beetje overzichtelijk te houden voor mezelf schrijf ik graag dingen op, en dan het liefst in een mooi notitieboekje waar ik het ook in terug kan vinden. Het boekje had ik al een tijdje iedere week bij me maar miste echt nog een geschikte voorkant.
Op pinterest kwam ik een gratis borduurpatroontje van een echte scoutingtent tegen zoals we die nog steeds gebruiken. Tijd om die op een heerlijke zondagochtend met radio1 op te gaan borduren.
Ik heb eerder op een notitieboekje geborduurd, ik vind dat erg leuk en persoonlijk om te doen. Bij dat logje stond een hele korte beschrijving, deze keer was ik zo helder van geest om wat tussenstappen te fotograferen:
Ik heb het patroontje uitgeprint en op het boekje (gewoon van de Hema) vastgeplakt. Hier zie je ook de prikpen die ik gebruik, volgens mij ooit een keer bij de Action gekocht in een kaartborduurpakketje, maar ze zijn vast elders ook verkrijgbaar. Dzeze houdt fijn vast en heeft een dun genoege punt dat je niet enorme gaten creeërt.
Wanneer je alle gaatjes hebt geprikt ziet het er als volgt uit:
En dan, lekker in mijn luie stoel borduren zodat na een paar uurtjes het notitieboekje een scoutingboekje is geworden:
Nu voorbereiden op het installatieweekend...

Geen opmerkingen: