maandag 11 november 2019

Kerstsokken

Pardon Mariëlla, Sinterklaas is nog niet eens in het land en jij begint al over kerstsokken!?! Euh, ja... 

Een breivriendinnetje wilde aan deze KAL (knit-a-long, dat is net zoiets als een sing-a-long die ik nu regelmatig doe met mijn ukulele, haha) meedoen dus ik dacht dat het leuk was om de sokken ook te maken. Ik ben niet erg tevreden met het patroon, maar het eindresultaat mag er wel zijn! Ze gaan heel mooi passen in mijn donkerblauwe metallic schoenen.
Het minder fijne aan het ontwerp zijn de grote blauwe vlakken. Hierin moet je het contrastgaren af en toe vastzetten (als je goed kijkt zie je af en toe grijze stipjes), en als extra naddel heeft dat dat de kans groter is dat je die draden te strak trekt waardoor het werk gaat trekken.
Nou ja, weer even met tweekleurig breiwerk geoefend (het smaakt naar meer!) en weer eens een paar sokken af. Het laatste paar was die van de sokkenmadness.
Nu met de voetjes omhoog het volgende sokkenproject eens uitzoeken!

Geen opmerkingen: