zondag 12 april 2020

Koraalkleurige enkelsokken

Ik had het al gemeld, alle bonussokken worden bij mij enkelsokken omdat ik daar nog te weinig van heb. Twee weken geleden heb ik fijne effen sokkenwolletjes besteld en deze sprak me het meeste aan om mee te beginnen. Er past precies een paar enkelsokken uit één bol van 50 gram zoals je hieronder kan zien, nog precies genoeg garen over om de tenen mee dicht te mazen:
(ik heb even gebreid in het park :-) ).
Ze zijn heel mooi geworden, vind ik zelf. Het patroon (fan leaf) vind ik gaaf omdat het zo ontworpen is dat de tenen glad zijn.
Ik heb er weer asymmetrische tenen ingezet omdat ik dat fijn vind (bij bonussokken mag dat!).
De hiel en spie vind ik ook leuk ontworpen:
Geen rechte hielflap maar een driehoekige die naadloos in het patroon past, echt zo gaaf!
En wat zal ik nu eens opzetten? Nou, een paar sokken lijkt me wel wat ;-)!

Geen opmerkingen: