maandag 8 maart 2021

Gekwalificeerd!

Ik had een weekend niets gepland (tsja, corona) en op zaterdag was daar het kwalificatiepatroon van de sokken madness. Heerlijk, even een weekend onderduiken in pyama met sokkenpatroon, luisterboeken op en thee met stroopwafels erbij. En vantevoren de spanning, hoe fijn het is om ergens verwachtingsvol naar uit te kijken, wat missen we dat toch in deze tijd. Misschien dat ik daarom als een idioot ben gaan breien en een dag later de sokken al af had.

Het zijn sokken met gesmockte bloemetjes en kraaltjes in de hartjes van de bloemen. Ik heb helaas toch een wat te gemêleerd garen gebruikt om het mooi uit te laten komen, op mijn bol zag het er effener uit. 
Het leuke van de sokken madness is dat je nieuwe technieken leert, ik ben helemaal onder de indruk van de hiel, die vind ik zo mooi ontworpen:
Die ga ik denk ik vaker gebruiken in sokken. De sokken zitten goed. En voor de foto's heb ik mijn sockblockers voor het eerst kunnen gebruiken (dit is trouwens de foto waar de kleur het meest lijkt op de echte kleur). 
Gelukkig is er een bonuspatroon om dat zwarte gat een beetje op te vangen ;-) en die ga ik nu rustig breien (ja, echt!).

1 opmerking:

Code Lief zei

Wat knap! Ik doe dit jaar voor het eerst mee, ik heb één keer eerder een sok gebreid. Way out of my league dus, maar ik heb nog 11 dagen. Ik ben nu bij de 'leg gusset', weer een nieuw woord geleerd. Maar de humor op het forum is erg leuk, en met zo'n puzzel-patronen zit de spanning er gelijk in.

En ondertussen: you go girl! De 3de foto bij de finished qualifiers!!!! Hopelijk kom je ver :).