woensdag 7 april 2021

Sportieve sokken

Het bonuspatroon wat bij ronde 1 kwam was een sportieve sok, en ik vind hem fantastisch. Het honingraatsteekje is een patent steek die al een tijd op mijn wensenlijstje stond, en het verticale streepje was nieuw voor me en vind ik echt tof, dus die ga ik vaker gebruiken. 

Het roze streepje is een soort mini i-cord van 2 steken waarvan het draadje dus ook daar blijft. Het was een fijne en mooie sok, ik heb er anderhalve week geleden ook op de camping aan gebreid:
Herken je die gekke sokken nog van vorig jaar? Het zijn mijn gekke sokken die ik altijd aandoe als ik ga wandelen, zo slijten ze sneller denk ik ;-)...

Het grijze garen is glittergaren dat ik in de bol in een pan heb geverfd zodat de buitenkant meer verf krijgt dan de binnenkant. Hierdoor krijg je een verloop en vlekjes in het lichte gedeelte van de bol. Echt heel tof! Het opgebollen erna was verschrikkelijk omdat ik één bol met twee draden had die je ook weer uit elkaar moest halen... Leermomentje!
Ik zie dit patroon ook leuk in het oranje met een rood-wit-blauw streepje gebreid worden, misschien wel een idee als volgend project?

Geen opmerkingen: