vrijdag 5 oktober 2007

Nieuw Project

Om de bollen voor de sjaal te vervoeren zonder dat de draden in de knoop komen ga ik een breitas maken. Een mooi formaat waar aardig wat in past, ook A4 bladen, en met leuke dingetjes erop. Ik ben een boord aan het breien voor aan de bovenkant van de tas van een bol merino gecombineerd met een bol mohair, erg mooi effect wordt dat. Er komen gebreide bloemetjes en blaadjes op, en geborduurde takjes, fluwelen linten met kralen als handvatten en een magneetknoop als sluiting. De tas zelf wordt (dat is tenminste mijn laatste idee) van een rest donkerpaars canvas dat ik nog ergens in de kast moet hebben liggen, de voering van witte cupro(gladde zachte stof) zodat ik kan zien wat erin zit als ik hem opendoe. Ook nog een mobiel en beurs-zakje erin want dat is lekker praktisch. Al met al heel wat ideeën, ik hoop dat het van het weekend af komt.

Ik had al een breitasje, vorig jaar gemaakt van reststofjes voor kleine projecten zoals sokken, wanten of mutsen. Nog steeds heel erg praktisch, maar voor grotere projecten dus niet geschikt. (op de foto van de open tas de boord voor de nieuwe tas, alhoewel de kleuren niet zo best zijn.

Geen opmerkingen: