dinsdag 30 oktober 2007

Urchin voor mezelf

De Urchin vond ik leuk breien, dus wilde ik er nog een maken. Had leuk garen gehaald bij de Wibra, maar nog geen naald van 7mm om te beginnen. Nu zit er hier twee straten verderop een mooi winkelcentrum met een Zeeman. Dus eens even kijken of ze daar breipennen hebben. Nee, helaas, die hadden ze niet meer. Maar voordat ik dat vroeg was ik al wel even gaan kijken bij de wolletjes, en kwam dit tegen:

Mooi, shiny, zacht garen met glittertjes :-), en een geweldige kleur. Ik heb dit garen al meer gehad toen ik net begon met breien en het breit erg lastig omdat je de draad bijna niet kunt zien... maar ik kon ze niet laten liggen. Thuis meteen een proeflapje gebreid op naald 6mm en dat viel prima uit (ik heb geprobeerd de kleuren beter uit te laten komen maar dat is mislukt) :

En het eerste partje is ook al af:

Hopelijk kan ik vanavond de complete Urchin laten zien. Eerst de laatste paar rijen nog breien van mijn Secret Stole want dat is nog steeds verslavend, ik moet minstens 15 rijen breien per keer, eerder kan ik hem niet wegleggen.
En er komen ook nog foto's aan van berenkleren, heb vanochtend nog een (beetje kort) sjaaltje gebreid.

Geen opmerkingen: