maandag 2 augustus 2010

PUUR!

Al geruime tijd (lees: een jaar) ben ik aan het spinnen en aan het breien aan een kleed (zie dit en dit logje). Vorig jaar zijn veel mensen aan verschillende soorten blankets begonnen die me toen wat teveel aan het hoofd waren. Elizabeth Zimmermann heeft in haar Knitter's Almanac de mystery weaving blanket staan. Dat leek me wel wat en zo nu en dan brei ik een blok. Op dit moment zit ik aan 16 blokken, en ik wil het liefst nogmaals 16 blokken maar ik weet niet of ik dat red qua wol. Zo is die nu (inclusief voeten voor het idee van grootte):
En van dichtbij ziet de pure schapewol in deze heerlijk simpele tricotsteek er zo uit:

Het spinnewiel is inmiddels in de woonkamer, schoongemaakt en al, klaar om bij te spinnen!

6 opmerkingen:

Marian zei

Mooi patroon, wat zal hij heerlijk warm zijn in de winter. Mooi gesponnen draad.

lheurebleue zei

zelf gesponnen en gebreid - dat wordt een heel bijzonder kleed ...

Herma zei

Zo prachtig en puur!!!
Heel bijzonder en erg mooi.

Marijke zei

'Gewoon' ongeverfde wol en 'gewone' tricotsteek is vaak buitengewoon mooi.

MoniqueB. zei

Eenvoud siert! Hij is geweldig.

annita zei

Door de eenvoud en de mooie wol heel mooi! Wat zal het heerlijk zijn om in je nieuwe woonkamer te zitten spinnen.