woensdag 22 juli 2015

Verbetering

In het vorige logje schemerde waarschijnlijk al wel door dat ik toch eigenlijk niet tevreden was over het patroon. Ik heb eens even een gewoon vierkantje gebreid dat even groot was als de vierkantjes van het dekentje. Waar het patroon van de POP blanket op 48 steken bleef steken, had mijn nette vierkantje 80 (!) steken nodig. Dan is het niet zo vreemd dat de gemaasde randen niet zo mooi worden
Dus ik heb het patroon grondig aangepast. Het cirkeltje heb ik gelijk gehouden maar de rand eromheen eindigt nu met 88 steken.
Dus nu op weg voor nog een dekentje, nu voor een jongetje dat verwacht wordt. Daarom meer stoere kleuren (wel kleuroverlopend maar net dit blokje niet), en afgewerkt met grijs.
Hier zie je een close-up van de hoek die nu daadwerkelijk een hoek is:
Nog even doorbreien, en extra grijs garen halen. Ik heb er natuurlijk niet bij nagedacht dat als je op meer steken uitkomt dat je ook meer garen nodig hebt ;-)...

1 opmerking:

Marian zei

Het is heel vervelend wanneer je breiwerk niet zo wordt als je had gedacht. Maar je hebt het goed opgelost na je gepuzzel. Het worden nette vierkantjes.