zaterdag 12 november 2016

Naaldenmapje

Een hele tijd geleden blogde ik ook al over het borduurboek What Delilah Did, en nu had ik gewoon zin om een klein projectje te maken. Ik borduur al lang, heel erg lang: het was mijn eerste echte hobby, en ik denk dat ik ermee begonnen ben toen ik een jaar of 12 was. Maar al die tijd geen naaldenmapje. Nu ik zo hier en daar in naalden investeer (er zijn bijvoorbeeld dubbelpuntige naalden bijvoorbeeld om het borduren sneller te kunnen) vond ik dat het wel tijd was voor een naaldenmapje. Het materiaal had ik al een hele tijd in huis maar donderdag was de zin er ook daadwerkelijk om het te maken. En inderdaad, in een avondje borduren en achter de naaimachine heb je een naaldenmapje:
Ik heb verschillende blauwtinten vilt gebruikt om de naalden in te kunnen steken. Aan de rechterkant piept er nog een klein stukje van de lichtste blauw uit.
 De voering is mooie stevige kwaliteit satijn.
En ook op de achterkant staat een pijl (al is het maar net wat je de achterkant en de voorkant vindt, ook wel makkelijk).

En nu voorzichting richting een kerstboorduurwerk...

Geen opmerkingen: