vrijdag 17 januari 2020

Ukulele band

Ik heb mezelf voor de kerstvakantie een tweede ukulele gegeven. Deze is driekwart plastic en kan dus zonder probleem mee naar de camping of scoutingkamp :-)! Daarnaast ik vind hem fantastisch mooi, en vind ik het leuk dat degene waar ik op YouTube ukulele leer spelen (Bernadette) hem ontworpen heeft. Het is een Flight Travel Soprano Ukulele Sakura.
Ik wilde er graag een schouderband bij omdat het makkelijker speelt en omdat je hem dan ook even op de rug kan hangen (net als in Coco!). Dus ik heb wat draadjes gevonden die bij de ukulele passen:
Van die draadjes heb ik op mijn bandweefgetouwtje een bandje van geweven. Eigenlijk vind ik de band veel te licht geworden dus de kans is groot dat er een tweede versie van komt. Deze band is in ieder geval lang genoeg om ook nog langer en korter gemaakt te kunnen worden met een gesp.
De ukulele heeft een knop onderaan die bedoeld is om een draagband aan te hangen, dus van een restje leer dat ik bij de schoenmaker kreeg heb ik daar een bevestiging voor gemaakt.
 De andere kant van de band zit vast door een bandje die om de hals heengaat.
En dan nu maar eens kampvuurliedjes gaan oefenen dan kan ik die wanneer het zomer wordt!

Geen opmerkingen: