zondag 3 mei 2020

Alle vaatdoekjes nog aan toe!

Ondertussen heb ik alle bolletjes katoen opgebreid die ik twee weken geleden bij Wolhalla kocht. Ik was in een pastelhumeur blijkbaar want mijn sokken waren ook al zo zoet van kleur. Ik heb durable no.8 gekocht omdat dat geen glanskatoen is en dus beter water opneemt.
Op mijn gemak zat ik hier heerlijk op de bank te breien met Harry Potter luisterboeken, voorgelezen door Stephen Fry. Oh wat een heerlijke tijdsbesteding is dat! De eerste vaatdoekjes zijn al getest en goed bevonden. Als ik ze vervang door een nieuwe hang ik ze buiten aan de waslijn. Op de een of andere manier was ik met het nemen van deze foto ongelofelijk trots!
De effen doekjes zijn niet allemaal even groot, ik heb wat afgewisseld wat opzetsteken betreft en de lengte wilde ook nog wel eens wat variƫren.
Na van alle kleuren een effen doekje gemaakt te hebben ben ik aan de driekleurige doekjes begonnen uit het vorige logje, en toen hield ik nog wat restjes over. Daar heb ik vijf kleine lapjes van gemaakt. Misschien worden het onderzetters, misschien doekjes om de piston van mijn espresso-apparaat mee uit te vegen, dat moet ik nog zien.
En kijk dan, wat een rijkdom heb je uit 350 gram katoen en wat luisterboeken!
Zo, kan ik eens gaan poetsen ;-)...

Geen opmerkingen: