woensdag 27 mei 2020

Regenbooggaren

Ik ben dól op regenbooggaren, dat weten jullie vast al wel. Na mijn avontuur met de Braidalots heb ik zelf regenbooggaren geverfd; ik heb een streng van 6 meter geverfd en die met een pakje paaseierverf bewerkt.
In plaats van een magnetron te gebruiken heb ik de verf met heet water aangemaakt en een zesde deel van de streng in dat bakje gehangen tot de verf opgenomen was. Dat heb ik herhaald voor de andere vijf kleuren en om het zeker te fixeren heb ik het geheel nog even laten stomen:
 Na het drogen werd ik al stuiterig van de aanblik:
En omdat ik zo zorgvuldig en rustig geverfd had had ik de lange streng zonder al te veel moeite opgebold. Hier zie je hoe lang de streng is:
En het beste van deze bol kleurexplosie? Er zitten ook nog glitters in!
Dit garen is perfect voor het laatste sokkenpatroon van de sokken madness, maar daarover later meer!

Geen opmerkingen: