dinsdag 19 mei 2020

Waanzinnige feestsokken

Bij ieder paar sokken dat je afbreit en laat goedkeuren bij de sokken madness krijg je een bonuspatroon. Ik heb mezelf als doel gesteld om dit jaar alle patronen van de sokken madness te breien, en de bonussokken mogen aangepast worden tot enkelsokjes, daar heb ik er namelijk nog niet genoeg van. Bij de hartjessokken kreeg ik het patroon voor bubbler sokken. Het patroon is raar omdat je bij de hiel begint, en dat vond ik nou juist zo ontzettend leuk. Dit soort sokken had ik nog nooit gebreid.

Je start met de hiel en breit een soort van cirkel:
En dan, wanneer die groot genoeg is splits je die in een deel voor de voet en een deel voor het been:
En dan brei je eerst de voet af:
En dan kun je het been ook afbreien:
 En dan heb je twee fantastische sokken:
Het garen is Schoppel zauberball crazy in de kleur gardenparty, dus ik heb wel even met mezelf een tuinfeestje gehouden:
Want dat hebben ze wel verdiend. Wat een toffe sokken zijn dit!

Geen opmerkingen: