woensdag 31 maart 2021

Binnenstebuiten breien

 De eerste ronde van de sokken madness ben ik door! Het was een sok waarbij je mocht kiezen of je alles averecht zou breien, of de sok binnenstebuiten breien zodat je vooral recht kon breien. Nu ben ik veel sneller in recht breien dan in averecht breien dus de keuze was snel gemaakt: binnenstbuiten dus. Het grappige is dat het binnenstebuiten er bijna als gewone sokken uitzag:


Er zat een gekabeld hartje in het midden van het patroon op de naaldovergang dus ik heb er kleine naaldjes bij ingezet (de Addi Crazy Trio's) om het haalbaar te maken, maar het voelde echt als madness!

Donderdag en vrijdag heb ik gewerkt en vergaderd dus het echte doorbreien begon pas toen het weekend was. Na de hielen ging het een heel stuk sneller omdat je dan de zool gewoon recht kan breien. En zondags om half vijf waren ze af!

Het hartje en de gehele sok moesten gespiegeld gebreid worden dus ik kan nu ook zonder problemen een patroon van links naar rechts lezen om te spiegelen ;-)... Het garen is plasticloos, want in plaats van polyamide zit er linnen bij in. Ik heb al eerder met wol en brandnetel gebreid (zie dit en dit logje) maar dit was ook prima te doen, ik ben benieuwd hoe dit draagt. Dat moet de ontvanger me maar een keer vertellen! Voorlopig is dit nog een nieuwe decoratie aan mijn sokkenslinger.