zaterdag 27 maart 2021

Theemuts

 Met de sokken madness in volle gang leek een theemuts erg nuttig; voor als je zo geconcenteeerd bent dat je de thee in de pot vergeet en er pas weer aan denkt als hij koud is... Twee jaar geleden zat er een sok in de sokken madness die op dat moment niet goed voelde (zie dit logje). Nu leek het me toch gaaf om dit te proberen en dus heb ik het tegenintuïtieve telpatroontje erbij gepakt en omgetoverd tot theemuts:

Omdat het patroon symmetrisch is heb ik bovenop nette minderingen kunnen maken. Ik het het bovenop en onderaan afgewerkt met een icord. Het oorspronkelijke plan was dat het puntje op de deksel door de opening kon maar dat paste helaas niet. Ach, zo kan het ook.
Ik heb de theemuts in het rond gebreid en daarna "gesteekt"; afgewerkt en doorgeknipt, en de rstjes naar binnen toe vastgezet. En zo ziet het er keurig uit:
En dan is het nu tijd voor ronde 1!

Geen opmerkingen: